ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ
Ι.Χ.
ΙΧ: Αλλάζουν τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια και φόρος πολυτελείας
Tου Γιώργου K. Aνδρήandris@pegasus.gr
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Η», η αρμόδια επιτροπή παρέδωσε το πορισμά της στην ηγεσία του υπουργείου και εισηγείται μείωση κατά 30% στα τεκμήρια καθώς και ανατροπές στα Τέλη Κυκλοφορίας. Επίσης η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των μεταχειρησμέων αυτοκινήτων θα οδηγήσει σε θετικές αλλαγές και για τα αυτοκίνητα που εκποιεί ο ΟΔΔΥ. Aλλαγές εξετάζονται και στην καταβολή των Tελών Kυκλοφορίας στα I.X. που κάνουν άρση ακινησίας αλλά και στα καινούρια
Mείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης στα I.X. και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω, φορολογικές αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα I.X. και καταβολή Tελών Kυκλοφορίας μόνο για τους υπολειπόμενους μήνες από την ημερομηνία άρσης της ακινησίας ή της 1ης άδειας κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα, αποτελούν τις βασικές προτάσεις της Eπιτροπής για την φορολογία στα I.X. προς τον υφυπουργό Oικονομικών Γ. Mαυραγάνη.
Oσον αφορά την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τεκμηρίων αλλά και της επιβολής του Tέλους Tαξινόμησης με βάση την αξία λιανικής μάλλον αναβάλλεται προς το παρόν, καθώς δεν υπάρχει ο μηχανισμός στήριξης ενός τέτοιου εγχειρήματος, στο οποίο πρέπει να συμμετέχουν τα υπουργεία Oικονομικών, Mεταφορών, Aνάπτυξης σε συνεργασία με κάποιον επίσημο φορέα που ορίζει την πραγματική αξία των I.X. σε χρόνο real time.
Aλλωστε, όπως αποδείχθηκε, η διασταύρωση στοιχείων μεταξύ των υπουργείων μόνο για τα ανασφάλιστα οχήματα έχει αποτύχει παταγωδώς και αυτός είναι ο λόγος που ακόμη δεν έχουν αποσταλεί τα ειδοποιητήρια με τα πρόστιμα.
Τεκμήρια
H μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης στα αυτοκίνητα αποτελούσε μόνιμο θέμα διαμάχης μεταξύ εισαγωγέων-εμπόρων και κυβερνητικών στελεχών, καθώς το πραγματικό κόστος χρήσης δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα.
Aπό την άλλη μεριά, δημιουργούσε μεγάλες απώλειες στα κρατικά έσοδα εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες οχημάτων, που δεν μπορούσαν πλέον να καλύψουν τα τεκμήρια εξαιτίας των νέων οικονομικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί.
Tο οικονομικό επιτελείο, μετά την παρουσίαση του πορίσματος από την Eπιτροπή, φαίνεται να έχει συμφωνήσει για τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30%, με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο, με τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα I.X. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Eιδικότερα, ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου τετραετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Tέλη Kυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Oικονομικών, το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ, με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Aντίστοιχα κάτοχος I.X. με κινητήρα 2.501 κ.εκ. τετραετίας καταβάλει 880 ευρώ για Tέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Mε τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Mεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω, καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Eιδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων τετραετίας θα καταβάλει 1.100 ευρώ για Tέλη Kυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Mε τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ, ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Tέλη Kυκλοφορίας
Tα κρατικά έσοδα από τα Tέλη Kυκλοφορίας είναι γνωστό πως ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο Oικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω. Ωστόσο, οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το ενδεχόμενο σε όσα I.X. γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί τους να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών. Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Iούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Tελών του οχήματός του.
Παράλληλα, το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα, ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Tελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Eισαγόμενα μεταχειρισμένα
Oι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων I.X. «μάχονται» για να διορθωθεί ένα τεράστιο λάθος που αφορά στον άδικο τρόπο υπολογισμού φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων I.X. κατά την χρήση αλλά και την κτήση.
Eιδικότερα όταν εισάγεται στην Eλλάδα ένα μεταχειρισμένο I.X. από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας του στο εξωτερικό. Ωστόσο, με το που θα τοποθετηθούν ελληνικές πινακίδες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τότε η εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως αν κυκλοφορεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος εδώ και πολλά χρόνια. Aποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων I.X. να καταβάλουν άδικα Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και να εμπίπτουν σε υψηλά τεκμήρια εξαιτίας της άδικης φορολόγησής τους από την εφορία.
Παράλληλα, όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα I.X. έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν από το 2003, ασχέτως πότε κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στην Eλλάδα, θα απαλλάσσονται από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης της δεκαετίας.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 6/12
"Η" 6/12
ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
Μειώνει τα τιμολόγια η ΔΕΗ για τις επιχειρήσεις
Της Μανταλένας ΠίουΟι νομοθετικές ρυθμίσεις για τη μείωση του ενεργειακού κόστους στη βιομηχανία, καθώς και τα νομοσχέδια για την πώληση του ΑΔΜΗΕ, του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και την πώληση της «μικρής ΔΕΗ», δηλαδή του 30% του παραγωγικού και εμπορικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας, τέθηκαν χθες επί τάπητος στη σύσκεψη που είχε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο, τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, τον υπουργό Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιάννη Μανιάτη και τον υφυπουργό Μάκη Παπαγεωργίου.
Στη σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε εν όψει της συνάντησης που θα έχει σήμερα ο πρωθυπουργός με τον Επίτροπο Ενέργειας της Ε.Ε. Γκίντερ Ετινγκερ, συζητήθηκε επίσης το καυτό πρόβλημα των χρεών στην αγορά ηλεκτρισμού, το πρόγραμμα των ενεργειακών αποκρατικοποιήσεων ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΔΕΗ και τα προβλήματα που παρουσιάζουν, καθώς και τα μεγάλα ενεργειακά πρότζεκτ, όπως ο αγωγός αερίου EastMed (Ισραήλ Κύπρου - Ελλάδας) αλλά και οι συμβάσεις για τις παραχωρήσεις έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε Ιωνάννινα, Δυτικό Πατραϊκό και Κατάκολο, όπως και η πορεία των ερευνών σε Ιόνιο και Νότια της Κρήτης.
Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ρυθμίσεις για τη μείωση του ενεργειακού κόστους στη βιομηχανία θα συμπεριληφθούν σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με αντικείμενο τα κίνητρα για επενδύσεις. Θα περιλαμβάνουν μέτρα που είχαν συζητηθεί παλαιότερα, όπως τη μείωση της χρέωσης για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) από τα 6, 91 ευρώ/ΜWh στα 4,14 ευρώ για τις επιχειρήσεις που είναι συνδεδεμένες στη μέση τάση και καταναλώνουν πάνω από 13 Gwh ετησίως, (περίπου 80 βιομηχανίες), καθώς και μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ηλεκτρισμού στα 2,5 ευρώ/MWh από 5 ευρώ. Υπό συζήτηση βρίσκονται και άλλα μέτρα, που θα αφορούν και στις βιομηχανίες της υψηλής τάσης. Εξάλλου εντός των ημερών ο υφυπουργός Ενέργειας Μάκης Παπαγεωργίου υπογράφει την απόφαση για τη «διακοψιμότητα», που αναμένεται να μειώσει το κόστος για τις μεγάλες βιομηχανίες.
Μέσα στον Δεκέμβριο προγραμματίζεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, ενώ τον Ιανουάριο ακολουθεί το νομοσχέδιο για την πώληση της «μικρής ΔΕΗ», διαδικασία που σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2015.
«Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στο ζήτημα των οικονομικών της ενέργειας, της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας και της προστασίας των ευάλωτων νοικοκυριών», δήλωσε ο κ. Μανιάτης κατά την έξοδό του από το Μέγαρο Μαξίμου, ενώ ο κ. Χατζηδάκης πρόσθεσε ότι το κόστος της ενέργειας έχει κομβική σημασία για τη βιομηχανία και τις θέσεις εργασίας, προαναγγέλλοντας συνέχεια της συζήτησης και νέες συσκέψεις σε κυβερνητικό επίπεδο.
«Η βιομηχανική πολιτική θα είναι ψηλά στην ατζέντα της ελληνικής προεδρίας», τόνισε.
To ενεργειακό κόστος και οι δράσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας είναι από θέματα που θα συζητηθούν στις συνομιλίες που θα έχει σήμερα το απόγευμα ο Επίτροπος Ετινγκερ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, εν όψει της ανάληψης της ευρωπαϊκής προεδρίας από 1ης Ιανουαρίου. Η ατζέντα περιλαμβάνει επίσης την πολιτική για τις ΑΠΕ, την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και τη δημιουργία του νοτίου διαδρόμου», τον εντοπισμό κοιτασμάτων φυσικού αερίου στη Μεσόγειο, τις προοπτικές για εγχώρια κοιτάσματα υδρογοναναθράκων, την αναδιάρθρωση των εταιρειών παραγωγής ενέργειας κ.λπ.
Δεν μπορεί να εκχωρηθεί ακίνητο για την αποπληρωμή των χρεών στην εφορία
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι δεν υπάρχει για την ώρα το θεσμικό πλαίσιο που να προβλέπει την κάλυψη των χρεών προς την εφορία με την εκχώρηση ακινήτου.
Εκκαθαρίζονται σήμερα και οι εκπρόθεσμες δηλώσεις που καθυστέρησαν λόγω του 049
Όπως είπε ο Γενικός γραμματέας δημοσίων εσόδων, αυτή είναι η τελευταία εκκαθάριση η οποία καθυστέρησε λόγω της αναμονής του ΦΕΚ που ρυθμίζει το θέμα του κωδικού 049 .
Πως θα γίνεται η άρση του τραπεζικού απορήτου - Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές κατασχέσεις από αυτόν τον μήνα
Οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές θα μπορούν να "σπάνε" το τραπεζικό απόρρητο σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 62, 63 του νόμου 4170/2013 εξέδωσε το Υπ.Οικ. Σύμφωνα με την απόφαση ΠΟΛ.1258/2013 οι Χρήστες του συστήματος "Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών" θα έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν και διαβιβάζουν αιτήματα παροχής πληροφοριών και στοιχείων από τα Υπόχρεα Πρόσωπα.
Η εισαγωγή και διαβίβαση θα γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής δικτυακής εφαρμογής που αναπτύσσεται για το σκοπό αυτό από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Εσόδων (ΓΓΔΕ) και θα προσφέρεται μέσω των υποδομών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του Υπουργείου Οικονομικών.
Οι τράπεζες που τηρούν λογαριασμούς πληρωμών πρέπει να προβούν στις δέουσες ενέργειες ώστε να συμπληρώσουν/ επικαιροποιήσουν τα στοιχεία μητρώου των πελατών τους μέχρι την 30/12/2013.
Αξιοποιώντας το νέο μητρώο καταθετών οι πιστοποιημένοι ελεγκτές θα εντοπίζουν σε ποιες τράπεζες έχει λογαριασμό ο ελεγχόμενος, το υπόλοιπο του λογαριασμού και τις κινήσεις που έκανε.
Κάθε λογαριασμός θα συνδέεται με το ΑΦΜ του δικαιούχου. Κάθε πελάτης πιστωτικού ιδρύματος και ιδρύματος πληρωμής που δεν διαθέτει Α.Φ.Μ. κατά τη δημοσίευση του νόμου οφείλει να τον γνωστοποιεί σε αυτά εντός 30 ημερολογιακών ημερών από τη δημοσίευσή του.
Ηλεκτρονικές κατασχέσεις
Παράλληλα με την άμεση άρση του τραπεζικού απορρήτου έρχονται και οι ηλεκτρονικές κατασχέσεις. Όλες οι εντολές - κατασχετήρια για δέσμευση λογαριασμών ή κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων (καταθέσεων) εις χείρας τρίτων θα διαβιβάζονται ηλεκτρονικά.
Η διαδικασία θα γίνεται μέσω των 3 Διαμετακομιστικών κόμβων
1)ΓΓΔΕ
2)Τραπεζικά Συστήματα Πληροφοριών – ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.
3)«Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε. / ΔΙΑΣ Α.Ε.
-Η αρμόδια υπηρεσία μέσω της ΓΓΔΕ θα στέλνει το κατασχετήριο αίτημα στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, αυτός θα το προωθεί άμεσα και χωρίς καμία επεξεργασία στην αρμόδια τράπεζα.
-Η τράπεζα δημιουργεί άμεσα την ηλεκτρονική βεβαίωση παραλαβής του κατασχετηρίου, η οποία χρονοσημαίνεται, υπογράφεται ψηφιακά με πιστοποιητικό εξυπηρετητή (server) και κρυπτογραφείται.
-Από την επομένη της κατά τα ανωτέρω επίδοσης του κατασχετηρίου ημέρα και εντός οκτώ (8) ημερολογιακών ημερών σύμφωνα με το άρθρο 30 Α του ΚΕΔΕ και μέχρι την 18:30 της τελευταίας ημέρας λήξης της ως άνω προθεσμίας, η τράπεζα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον κόμβο Π.Ι. (ΤΕΙΡΕΣΙΑ) την κατά το άρθρο 32 του ΚΕΔΕ «δήλωση τρίτου» κρυπτογραφημένη, προκειμένου να προωθηθεί μέσω του κόμβου Υ.Ο. στην αρμόδια υπηρεσία φορολογικής διοίκησης.
-Στην περίπτωση που η τράπεζα υποβάλλει θετική δήλωση και εφόσον υφίσταται πιστωτικό υπόλοιπο, υποχρεούνται στην απόδοση των κατασχεθέντων ποσών στο Ελληνικό Δημόσιο εντός δέκα (10) ημερών μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου